PLOG 1: ZEELAND

Het is alweer 2019, en de eerste plog staat voor jullie klaar. Woop woop! Op 29 december togen wij met mijn ouders naar Zeeland, om een paar dagen te genieten van vakantie aan zee én om oud & nieuw te vieren. Het leek me een leuk idee om daar een heleboel foto’s te maken, om weer een keer een plogje voor jullie in elkaar te kunnen draaien. Kijken jullie mee naar ons lange weekend?

Zaterdag

We beginnen zaterdag al op tijd in de auto. Rond 10.00 uur zijn we weg. Gelukkig is het heerlijk rustig, en kunnen we zo door rijden. Ik begin in het boek welke ik op 5 december van onze grote vriend de goedheiligman kreeg terwijl manlief rijdt.
We zijn in Domburg! Op een steenworp afstand van het huisje waar we naar toe gaan. We zijn alleen nog wat te vroeg, en besluiten alvast een visje te gaan eten. Een verblijf in Zeeland klopt voor ons niet zonder een vers visje.
Daar is deze het ook mee eens. Kijk haar eens vakkundig saus op haar kibbeling smeren. We zitten trouwens inderdaad in de auto: bij de viszaak kan alleen buiten aan een tafeltje gegeten worden. Het is nogal koud, en aangezien Norah nog aan een antibiotica kuur zit voor een dubbele oorontsteking, leek ons dat niet zo’n goed idee.
Arian en ik bestellen ook nog een garnalen kroket. Niet smaakvol op een foto te zetten, maar zó lekker.
We kunnen inchecken! We verblijven in een prachtig huisje, erg authentiek, ruim en het belangrijkste: brand schoon.
En in de woon kamer nog een bedstee waar een heerlijke bank in gemaakt is, en een tweede bedstee waar een heel leuk speelhoekje gemaakt is. Norah vindt het fantastisch, en maakt er het weekend zeer goed gebruik van.
We besluiten naar het stand te rijden, daarvoor zijn we natuurlijk hier! Norah vindt het geweldig. Ze wil alleen maar bij het water kijken, zand pakken en die in het water gooien.
Samen op de foto, moeders hier moet natuurlijk eerst alles goed doen, haha.
Genieten dit. <3
Drie generaties. 🙂
Vanaf het strand lopen we Domburg in, waar een klein marktje is. Leuk om even een rondje over te lopen!
In het huisje mag chef avondeten (ik dus) aan de slag. Weer even wennen dat elektrisch koken, haha. Maar het smaakt goed!
Ik spendeer de rest van de avond zo. Ik vertelde toch al dat de bedstee heerlijk was, haha.

Zondag

We beginnen al vroeg in de supermarkt, om verse broodjes voor het ontbijt te halen. Meer moeders die een gruwelijke hekel aan deze karretjes hebben? Ze loopt er toch zeker wel drie meter mee, waarna ze er geen zin meer in heeft en ik met karretje en kind loop te zeulen. Top.
Vakantie ontbijt!
Na het ontbijt besluiten we naar een strandtent te rijden, om een lekkere warme chocolademelk te gaan drinken.
En dat met dit uitzicht. <3
Echt een leuk tentje.
We lopen natuurlijk nog even het strand op en maken een paar foto’s.
Genieten met mijn meisje!
Als Norah in bed ligt blijft mijn papa thuis, en rijd ik met Arian en mijn mama terug naar het strand, waar we een heerlijk uur wandelen. Koud, maar zo fijn.
Hoezo een alleen op de wereld gevoel? Gevoel dan wel hoor, het was een partijtje druk daar op het strand. We waanden ons in Duitsland met alle oosterburen om ons heen.
Als Norah uit bed is spelen we nog even in het huisje, en gaan we daarna uit eten. In een klein dorpje in de buurt zit dit leuke restaurant. Het eten is heerlijk en Norah is zo lief. Pluspunten!
Als we terug in het huisje zijn, nog even samen in de douche. <3
En nog even kroelen en een liedje zingen voor het slapen.

Maandag

We zitten in dit fijne huisje!
Goedemorgen maandag! Er zijn slechtere maandagen. 🙂 Norah heeft een dramatische nacht achter de rug, al was manlief zo lief om mij te laten liggen en is hij het ‘gevecht’ met Norah aangegaan. Uiteraard laat ik hem ’s ochtends lekker liggen, en gaan Norah en ik samen op pad om broodjes te halen.
Als we terug zijn gaat mama net haar haren föhnen, dat moet bij Norah dan natuurlijk ook gebeuren. Zo lief hoe ze dat daarna helemaal trots komt laten zien en zelf ‘mooooi’ zegt.
Jooee, ook het huishouden gaat op vakantie gewoon door. Iets met zand. Veel zand.
We zijn weer even op het strand. Kleine schelpen zoekster.
Ze vindt deze rugzak zo heerlijk. Chillen en naar de paardjes kijken.
En lekker hoog op papa’s rug, kan ze alles goed zien.
Nog even wat boodschapjes voor ’s avonds in huis halen, Norah’s hobby is pinnen (van wie zou ze dat nou hebben, haha).
Ons fijne huisje deze dagen!
Norah geniet ook van de fijne bedstee.
Het blijft ook bij het idee, we winnen precies 0,0.
Oudjaarsavond is een heerlijk tapas avondje voor ons.
Voor Norah steken we alvast wat sterretjes af, blijft toch leuk. Graag zou ik een spectaculair verhaal vertellen over onze oudjaarsavond, maar na het pittige nachtje ervoor (ik hoefde er dan wel niet uit, wakker was ik toch wel), heb ik middernacht niet eens gehaald. Ik kwam er wel even uit omdat ik wakker werd door al het vuurwerk (kotsmisselijk en mega slaapdronken) om iedereen een goed nieuwjaar te wensen en kroop daarna snel terug. Ik word oud.

Dinsdag

Dinsdagochtend is het weer tijd om in te pakken en te vertrekken. En echt hoor, de zooi die je meesjouwt. Het is niet normaal. Gelukkig hebben we een grote auto, maar zelfs toen was het nog puzzelen.
Norah en haar baby pop. <3
Zo veel liefde voor dit meisje (en wat wordt mijn haar toch lang!!).
Alle spullen zijn ingeladen en we gaan weer op weg naar huis. Nog even tanken, want de prijs was zo laag dat dat zeker de moeite was. Dachten we. Als we bijna thuis zijn blijkt dat het tankstation om de hoek exact dezelfde literprijs heeft. Haha, bubble burst.
Norah knuffelt altijd met de oortjes van haas. Dat baby dan ook met die oortjes mag knuffelen is toch wel het grootste compliment wat ze kan geven.
We hadden eigenlijk bedacht vanochtend nog lekker een stuk te gaan wandelen, maar het Nederlandse weer gooit roet in het eten. Geen probleem, benadrukt alleen maar weer wat voor geluk we de afgelopen dagen met het weer hebben gehad.
We zijn thuis, Norah ligt in bed en wij na het opruimen op de bank met een aflevering van the Crown.
We zetten ook nog de tipi tent op die ze van Sinterklaas heeft gekregen. Meteen een dikke hit!
Arian is begonnen aan het bakken van een appeltaart, maar we hebben geen ei meer. We laden de spullen en Norah in de kinderwagen, en lopen naar mijn schoonouders.
Altijd weer van alles te ontdekken bij opa en oma.
Weer even knuffelen met ome Joris. Vriendjes dit hoor.
We eten bij mijn schoonouders en stoppen op de terugweg even bij deze prachtige kerstman. Of kersenman zoals Norah zo mooi zegt.

Thuis duiken we alle drie op tijd ons bed in, we hebben genoten van een paar heerlijke dagen vakantie en de zee.