Bruiloft: het aanzoek

Vorige week heb ik een aantal snapshots van onze bruiloft met jullie gedeeld. Deze dag was de mooiste dag van ons leven en we zijn super blij met hoe de dag verlopen is. Maar, voor er een bruiloft gepland kan worden is er natuurlijk eerst een aanzoek! Dit vond ik ook een heel bijzonder moment, en deel ik dan ook graag met jullie.

Eind maart 2015 vertrokken we samen naar Kaapstad in Zuid Afrika, vanuit waar we een camper reis gaan maken naar Johannesburg.
Maar, eerst een stukje verder terug. Ik wil namelijk heel erg graag trouwen, met Arian natuurlijk. Om het totaalplaatje voor mij compleet te maken, zou ik het het allerleukst vinden als Arian mij ten huwelijk vraagt. Een aantal jaren geleden begin ik met het geven van hints, waardoor dit ook bij Arian snel duidelijk is. En dan begint het wachten… het lánge wachten ;). Op een gegeven moment zijn mijn hints niet zo heel subtiel meer, ik wil gewoon graag trouwen!

Fast forward terug naar Kaapstad. Na aankomst in deze stad verblijven we hier eerst twee volle dagen. We maken er twee hele leuke dagen van, maken gebruik van de hop on hop off bus en eten héérlijk bij verschillende restaurants die ik vooraf heb uitgezocht. En we genieten volop van het heerlijke weer, zeker omdat we net uit de winter in Nederland komen.

Ondanks dat het allemaal genieten is, is Arian er voor mijn gevoel niet helemaal bij. Hij is vaak met zijn hoofd ergens anders en kan er in mijn ogen niet voor de volle 100% van genieten. Ik denk dan dat hij er veel moeite mee heeft zijn werk los te laten, hij komt uit een erg drukke periode, en het lastig vindt om te schakelen naar vakantiemodus. Inmiddels weet ik natuurlijk wel beter.

Op dag 4 gaan we de camper ophalen. We besluiten die dag richting het zuiden te rijden en vinden aan de kust een prachtig plekje op een camping. Deze camping heb ik vooraf online gevonden en we besluiten er te stoppen als we er langskomen. De camping blijkt eigenlijk nog gesloten te zijn, deze is de afgelopen maanden dicht geweest in verband met een nieuwe eigenaar en renovatie. Maar, de eigenaar is super enthousiast en wil ons graag als gasten ontvangen. We mogen een kijkje nemen op de camping, en als we het prima vinden kunnen we er vannacht slapen. De camping ziet er prima uit, we hebben voor de camper niet meer nodig dan een vlak stuk gras en een nette toilet/douche ruimte. Hier voldoet de camping zeker aan, en we overnachten hier dan ook graag.

Doordat we aan de oostkant van het schiereiland onder Kaapstad zitten, kunnen we vanaf de camping de zonsopkomst bekijken. Ik besluit dan ook mijn wekker te zetten om hier in de ochtend foto’s van te kunnen maken.
De wekker gaat dan ook vroeg, ik schiet snel wat kleren aan en ga met camera naar buiten. In eerste instantie twijfelt Arian nog of hij zal blijven liggen, maar al snel hoor ik hem in de camper rommelen. De zon komt snel op, en Arian blíjft maar bezig in de camper. Hij is zich op zijn gemakje aan het klaarmaken en poetst zijn tanden. Mijn plan is op dat moment nog steeds om hierna weer terug mijn bedje in te duiken, dus ik vraag me af wat hij toch allemaal aan het doen is.

Nou, dat wordt me, als hij buiten komt, al snel duidelijk. Met een prachtig uitzicht op de zonsopkomst boven de oceaan, helemaal alleen op deze geweldige camping, gaat Arian op één knie en vraagt mij ten huwelijk. Wauw, dit is nog mooier dan ik ooit had kunnen dromen! Uiteraard zeg ik volmondig ja, en krijg van Arian een prachtige ring om mijn vinger geschoven.

We genieten deze hele dag (van slapen komt natuurlijk niks meer :)) van dit prachtige nieuws. We bezoeken de pinguings op Boulder Beach, hebben bij Boschendal in Stellenbosch een heerlijke picknick en gaan ’s avonds uit eten bij een top restaurant bij een van de prachtige winery’s in Stellenbosch. Wat een heerlijke dag met een fantastische start!

Ben jij getrouwd? Heb je ook zo’n mooi aanzoek gehad?

Liefs,
Loes

14 gedachten over “Bruiloft: het aanzoek”

1. Oooh ik snap zó goed hoe je je voelt! Tijdens een eerdere reis, waarin we een aantal super romantische momenten hadden, heb ik letterlijk een keer gevraagd of hij het nou nog van plan was, want anders blééf ik maar hopen. Haha! Hoop dat jouw vriend ook snel overstag gaan!

1. Wat een supergave plek om ten huwelijk gevraagd heb worden! Grappig om te zien hoe jongens kunnen klungelen met zo’n aanzoek hea? Hij heeft zeker het goede moment uitgekozen. Mijn man heeft mij dit jaar in Portugal ten huwelijk gevraagd en we zijn op 24 Mei getrouwd toen ik 8 maanden zwanger was. Het was een heel mooi aanzoek en de dag was ook helemaal naar onze zin. Als je het leuk vind kun je hierover lezen op mijn blog.
    Gefeliciteerd en heel veel plezier met de voorbereidingen!

1. Heel erg grappig om mee te maken hoe mijn vriend vol zelfvertrouwen, toen toch een beetje aan het klungelen was inderdaad. 😉 Maar hij had het wat mij betreft inderdaad niet beter kunnen doen! Wat leuk dat jij ook een mooi aanzoek had en een dag die helemaal naar jullie zin was! Ik ben zelf ook al getrouwd op 15 mei dit jaar, heb in een eerdere post al wat snapshots gedeeld :).

2. Wauw, wat geweldig om te lezen!!! Echt een super mooi aanzoek. Wij zijn getrouwd in Las Vegas, niet spannend en zonder aanzoek. Vooral omdat we het leuk vonden, haha. Later, terug in NL, hebben we besloten om het huwelijk te laten registreren ivm huis en kindje op komst 🙂

1. Oh gaaf!! Mijn zus is ook in Las Vegas getrouwd en daar was ik als enige bij. Heel tof om mee te maken! Lijkt me ook heel bijzonder! Las Vegas is een van onze favoriete plekken in de VS (heb al foto’s en een verslag van een reis vorig jaar klaarstaan :)) dus snap helemaal dat jullie dat leuk vonden!

3. In januari zijn mijn vriend en ik oo vakantie geweest naar Zanzibar.. Ik hoopte natuurlijk dat hij daar op zijn knie zou gaan, op een mooi strandje.. en was de hele week ‘voorbereid’. De teleurstelling was dan ook groot toen ‘het aanzoek’ maar niet kwam. (Niet laten merken natuurlijk, als samenwonend paar ben ik ook al intens gelukkig!) Na een nachtvlucht van 10 uur lang op de terugreis, zo gaar als wat in je reisoutfit, in ons eigen huis in de keuken.. Ging hij op zijn knie en vroeg hij de mooiste vraag die ik ooit beantwoord heb. ❤️